Efectele inteligenței artificiale generative sunt deja resimțite în lumea marketingului. Un studiu recent al Deloitte a arătat că 26% dintre marketerii chestionați au folosit deja AI generativă, în timp ce alți 45% intenționau să folosească această tehnologie până la sfârșitul anului 2024.

Personalizare
Generative AI permite hiper-personalizarea la scară. Sistemele Generative AI pot înțelege interesele și preferințele unice ale clienților prin analizarea datelor și a comportamentului acestora. Apoi poate genera recomandări de produse personalizate, conținut personalizat și mesaje adaptate pentru fiecare client. Acest lucru creează o experiență de cumpărare unică și personalizată pentru fiecare client, ceea ce duce adesea la o legătură mai puternică cu marca.
Automatizarea sarcinilor repetitive
Multe sarcini de comerț electronic implică sarcini repetitive, cum ar fi crearea de conținut, generarea de anunțuri și serviciul clienți. Inteligența artificială generativă excelează la automatizarea acestor tipuri de sarcini. De exemplu, Generative AI poate genera instantaneu descrieri unice, de înaltă calitate, personalizate pentru fiecare produs, în loc să scrie manual sute de descrieri. Acest lucru eliberează timpul unei echipe pentru activități mai strategice.
Generarea de creație publicitară
Crearea de noi anunțuri de afișare și testarea diferitelor versiuni creative este o sarcină constantă în comerțul electronic. Inteligența artificială generativă poate genera instantaneu sute sau mii de imagini și videoclipuri publicitare noi în diferite formate. Acest lucru permite iterația și testarea rapidă și permite descoperirea celor mai performante versiuni creative.
Îmbunătățirea serviciilor pentru clienți
Una dintre cele mai valoroase utilizări pe termen scurt ale inteligenței artificiale generative este gestionarea serviciilor pentru clienți. În timp, solicitările de servicii pentru clienți pot deveni repetitive pentru agenți. Cu ajutorul AI generativă, multe întrebări și conversații comune pot fi automatizate, accelerând astfel timpul de răspuns și eliberând timpul agenților de servicii clienți pentru a se ocupa de probleme mai complexe. Mai mult, Aichatbots generativi pot crea conversații mai personalizate și mai naturale cu clienții pe baza reamintirii instantanee a istoricului unui client.Pe scurt, AI generativă oferă o scară, o automatizare și o personalizare extraordinare. Acest lucru se traduce prin experiențe mai bune pentru cumpărători și eficiențe operaționale semnificative pentru întreprinderile de comerț electronic. Folosirea inteligenței artificiale generative devine o necesitate competitivă în comerțul electronic modern.

Mai multe instrumente de inteligență artificială conversațională, precum ChatGPT, vor deveni obișnuite pentru serviciul clienți, recomandările de produse și crearea de conținut. Acești asistenți AI pot avea conversații naturale și pot finaliza sarcini pentru a ajuta clienții și echipele interne. Capacitățile lor vor depăși cu mult chatbots de astăzi. Studii recente arată o creștere notabilă a utilizării roboților AI, adică ChatGPT, Gemini și Copilot, în procesul de luare a deciziilor.
“Copilot a avut cel mai înalt nivel de acuratețe (mediana: 5), potrivit evaluatorilor, urmat de Gemini (mediana: 3), apoi de ChatGPT-3.5 (mediana: 2). – Studiul datelor biochimice de laborator
Inteligența artificială generativă va permite magazinelor să ofere experiențe de cumpărături cu adevărat personalizate. De la recomandări de produse adaptate la marketing personalizat, clienții vor avea senzația că au un cumpărător personal care le ghidează călătoria.
- https://www.cmocouncil.org/expert-views/cmo-blog/transformative-potential-of-generative-ai
- https://www.deloittedigital.com/us/en/insights/perspective/genai-press-release.html
- https://www.cmocouncil.org/expert-views/pov/chatgpt-your-next-marketing-secret
- https://www.wsiworld.com/blog/the-future-of-marketing-5-predictions-for-2024
- https://business.adobe.com/summit/2024/sessions/embrace-generative-ai-to-transform-experiences-sk1.html
- https://www.klaviyo.com/wp-content/uploads/2024/04/AI-research.pdf
- https://www.klaviyo.com/customers/case-studies/proozy-ai